פסטיבל סקי וויקבורד

ליאור אליהו

הפעם אכתוב את הטור בשני חלקים. החלק הראשון יעסוק בפסטיבל מוסקה לוויקבורד ולוייקסרף שנערך באילת בחודש מרץ והחלק השני יעסוק בתדריך בטיחות קצר לקראת עונת הגלישה שנפתחה

הפעם אכתוב את הטור בשני חלקים. החלק הראשון יעסוק בפסטיבל מוסקה לוויקבורד ולוייקסרף שנערך באילת בחודש מרץ והחלק השני יעסוק בתדריך בטיחות קצר לקראת עונת הגלישה שנפתחה.
 פסטיבל מוסקה באילת
בחודש פברואר פנו אלי מארגני פסטיבל האקסטרים הרוסיים בבקשה להוריד לאילת שתי סירות מאליבו חדשות לשבוע ימים. המטרה גולשים וגולשות רוסיים שבאים לאילת לשבוע של אקסטרים שיכלול גלישת רוח, קייט, קיאקים, וויקבורד, וייקסרף וכמובן הרבה אקשן!
בתאריך 26 למרץ החל להגיע מקבץ של מטוסים ממוסקבה לנמלי התעופה באילת ובעובדה ועליהם כ- 300 תיירים חובבי אקסטרים. ערב היציאה לשטח נפגשנו כולנו במלון להרמת כוסית, ולמחרת בבוקר יצאנו לדרך.
רוח צפונית חזקה הזכירה לנו שאנחנו באילת ולכן ריכזנו את עיקר פעילות הוויקבורד והוויקסרף בחוף הצפוני באילת. זכינו לתמיכה אהדה ועזרה רבה מתחנות החוף המסחריות של החברים האילתיים שנהנו מנוף החתיכות הרוסיות.
 הרוסים שהגיעו אל המים נהנו מהחום הקיצי בעיר הדרומית ומטמפרטורת המים החמה. הם סיפרו לי שברוסיה עדיין לא חושבים על גלישה מכיוון שטמפרטורת המים היא 9 מעלות ועד לפני חודש (פברואר) הכל היה קפוא.
אלוף רוסיה, מקס קזמין, הגיע להעביר הדרכות לגולשים ומדי פעם אף ירד למים לתצוגת תכלית. אני חייב לציין כי הרמה הרוסית לא ממש מהגבוהות בעולם, אבל הם רק בתחילת הדרך. עולם הוויקבורד נחשף לעולמם רק בשנים האחרונות ואני בטוח שתוך כמה שנים הם יצמיחו משם איזה אלוף, וזאת הודות למסורת הרוסית להצטיין בכל דבר.
בין הגולשים היו מתחילים רבים: גולשי קייט וגולשי רוח וגם כמה כאלה שסתם באו לפסטיבל להשתכר והחליטו שהספורט הזה סקסי מדי בשביל לא להתנסות. בסוף כל יום הפיקה החברה מסיבת ענק עם המון דוגמניות, תצוגות אופנה מסכי ענק וכמובן, שתייה איכותית מתוצרת חבר המדינות. לקח להם כמה ימים להבין שאסור לזלזל בשמש האילתית.
האילתים הותיקים לא נשארו אדישים ומייד רצו לנסות ולחוות את עולם הוויקסרף הבתולי באילת. כמובן שהם התאהבו ולפי מה שאני יודע, מתכוננים כבר לתחרות הבאה שנערוך בעיר במרץ 2012.

 
ועכשיו, לבטיחות!
מחודש מרץ ועד עכשיו עבר קצת זמן ועונת הפעילות בכינרת נפתחה ובגדול!
בעלי הסירות בכינרת כבשו את האגם והחלו להגיע לשוט, לגלוש ולחגוג ועל זה אני מברך. אבל זה הזמן לכמה בקשות ותזכורות:
* שימרו על חוקי השיט. אל תשוטו מהר בקרבת החוף ואל תגררו שם גולשי סקי. זכרו את חוק 300 המטר מהחוף בקו ישר ובמהירות שלא עולה על 5 קשרים כאשר אתם יוצאים או נכנסים.
* עשו רענון היכן נמצאים חופי הרחצה בכינרת והתרחקו מהם מכל משמר!
* התרחקו מסירות אחרות, במיוחד אם הן גוררות גולש סקי או אבוב!
* רעננו את ציוד כושר השיט ואת ניירת הסירה לפני שהשיטור הימי יעשה זאת בשבילכם ואז יהיה מאוחר מדי ויקר מדי.
* בקשה אחרונה, אל תגזימו עם שתיית אלכוהול! וכמו בכביש, "אם שותים לא נוהגים" ובוודאי לא גולשים !!!!
 
אני מאחל לכולנו עונת גלישה ושיט בטוחים!