אלירן ברדוגו - אליפות העולם בסקי מים בכינרת

מאת: גיורא קדר צילום - אורי ריכטר

אלירן ברדוגו מגדיר את עצמו כמכור לספורט מוטורי ימי. 'אני גולש בכינרת לפחות פעמיים בשבוע לאורך כל השנה בקיץ ובחורף. הוא נולד בטבריה אך לסקי המים החל להתמכר רק בשנות העשרים שלו שכבר עבר למרכז.

כחול: 'כטברייני לא ניצלת את האוצר ששמו כינרת'?
ברדוגו:' ספורט ימי מוטורי מחייב אמצעיים כספיים שלא היו לי כנער שגדל בשכונת מצוקה. גם היום פעילות הספורט הימי של הטבריינים מוגבלת, הן בשל יכולת כלכלית והן בשל העדר תודעה. אני פועל היום ציבורית כדי לשנות את המצב הזה. הקמתי עמותה בשם 'אגם ואתגר' לקידום תרבות הספורט הימי בכינרת. אני מאמין ביכולת שלי לרתום אנשים ואישים לרעיון אשר יקדם הספורט הימי והתיירות בכינרת. הכינרת היא מותג בינלאומי המוכר לכול נוצרי. הכינרת היא אגם שניתן לגלוש בו 12 חדשים בשנה ואני מעיד מניסיוני האישי במשך למעלה משני עשורים. צריך לחבר את הרשויות המקומיות, מינהל מקרקעי ישראל ומשרדי הממשלה: הפנים, הספורט והתיירות. אם נצליח זה יהיה מצב של WIN -WIN.

כחול: זאת משימת ענק.
ברדוגו: אני אוהב אתרים גדולים.  הישגיו העסקיים של ברדוגו מעניקים סיכוי גבוה לתוכניות הציבוריות השאפתניות שלו. החברה שאותה הקים בשנות העשרים לחייו: 'ברדוגו הפקות' היא אחת מחברות ההפקה המובילות בישראל. החברה מתמחה (ויש אומרים מובילה) בהפקת אירועים לחברות ההי-טק בארץ ובעולם.

עדות אישית: לפני שנים הוזמתי לאירוע השקה של יצרנית סירות אמריקאית בישראל. הגעתי לוילה ברמות השבים ולהפתעתי בבריכת השחייה עגנה סירת מנוע גדולת ממדים. עד היום לא ברור לי כיצד ברדוגו הצליח ל"השחיל" את הסירה לבריכה שבמרפסת הוילה.

ברדוגו: במישור המעשי יש לעמותה היום שתי משימות. הגשמתן תביא לחיבור בין הספורט לתיירות. המשימה הראשונה היא הסדרת נושא חניוני הסירות בחופי הכינרת. המצב היום הוא שמינהל מקרקעי ישראל והשילטון המקומי גורם לסגירת החניונים. אין מקום לאחסן את הסירות ומחירי האחסנה מרקיעים שחקים. אם לא תהיינה סירות בכנרת לא יהיה ספורט מוטורי. סובב כינרת יפסיד מאות מקומות עבודה בשל אבדן תיירות פנים וענף ספורט שבו יש לישראל הישגים יוצאי דופן יעלם. המשימה השנייה מתכתבת עם הראשונה והיא אירוח בישראל של הסבב העולמי של אליפות העולם בסקי מים. עמותת איילת בהובלתו המקצועית של מעוז טל מרכזת את הנושא המקצועי ועמותת 'אגם ואתגר' מובילה את נושאי ההפקה, התפעול והמימון. שר הספורט חילי טרופר, שר התיירות יואל רזבוזוב ויו"ר הועדה הקרואה של טבריה בועז יוסף כבר נתנו את בירכת הדרך.  

כחול: כיצד תסייע אליפות העולם לקידום הענף? 
ברדוגו: אליפות עולם בסקי מים, הכוללת כמובן את כל הענפים כמו וויק בורד ווויק  סרף, מקבלת חשיפה תקשורתית עולמית אדירה. לא יהיה גולש אחד בעולם שלא ישמע מפי מומחים כמה כיף לגלוש ב Sea of Galilee. אם נחזק במקביל את התשתית הקיימת נוכל לתת שרות לתיירות מסוג חדש בכינרת. לא רק אלו שמתפללים לישו אלא גם כאלו שרוצים לחקות אותו וללכת על המים….'

כחול: איך מקדמים את הסדרת נושא חניוני הסירות בכינרת?
ברדוגו: קברניטי העיר טבריה מודעים לתרומה הגדולה שחניוני סירות מאורגנים יכולים לתת לעיר מבחינה כלכלית ותיירותית. אגב החניונים לא חייבים להיות על קו המים. גם שרת הפנים, איילת שקד, שהיא גולשת בעצמה תומכת בהסדר. הנושא נמצא לפתחו של מינהל מקרקעי ישראל.

כחול: עם פעילות עסקית וציבורית כזאת איך יש לך זמן לגלוש?
ברדוגו: כפי שאמרתי, אני גולש לפחות פעמיים בשבוע, החופשות המשפחתיות שלנו בארץ ובחו"ל סובבות סביב סקי מים. בנותי, לני (13) ודריה (12) גולשות מגיל 4, כשאוהבים משהו מוצאים את הזמן.

קובי קוריאט​