כחול 72 - אוקטובר 2017
גליון 72 יצא לאור בעיצוב חדש ומרעננן, מה דעתכם על הלוגו החדש של המגזין המודפס?

דף הבית > חדשות הים > חדשות הים 2010 > קריסמס רגטה
קריסמס רגטה
סיכום הקריסמס רגאטה 2009
מאת: עמוס קורן - S/Y NORTH STAR
ההכנות
במשבים של 45 קשר ובשייט חורפי טיפוסי הגיעו הסירות הראשונות בשבת למרינה הרצלייה,חברינו ג’ים גוכובה בלוויית 6 סירות עם צוותים מנוסים בעיקר מתורכיה ומרוסיה, ,הגיעו רטובים, רעבים אך בעיקר מרוצים. אמיר צינדר מנהל המרינה יחד עם איזי סוויסה קיבלו אותם בחמימות עם פיצות לוהטות הישר מהפיצריה בהרצלייה ואלו נעלמו כלא היו בין הצוותים הקפואים.
ביום ראשון אחרוני הצוותים הגיעו והתארגנו על ייבוש המפרשים, הבגדים הרטובים ותיקוני הסירות מתלאות הדרך.
ביום שני בבוקר מזג האוויר האיר את פניו לצוותים הזרים שחלקם הגיע מרוסיה ממינוס 30 מעלות לשמש חורפית ישראלית של אמצע דצמבר. הצוותים יצאו בטיול מאורגן שתואם ע’’י הפורום לקידום השייט לירושלים, מצדה, ים המלח וטבילה במרחצאות עין גדי. בערב כולם נפגשו בפאב האירי להרמת כוסית וארוחת ערב ומפגש עם הצוותים הישראלים.
שני צוותים ישראלים ששטו בעבר בכריסמס רגאטה השתתפו ב-2009, הצוות של רוני רביב עם הסי בסקוויט והצוות שלי עם נורס סטאר.
שני הצוותים למודי אכזבה אך עם הרבה מוטיבציה מהשיוט של כריסמס רגאטה 2008 קיוו בליבם שהשנה הרוח (הקודש) תהיה איתנו כי התחרות בניגוד לשנה שעברה שיצאה מתורכיה ,השנה יצאה מישראל.
היציאה לדרך
הזינוק מהרצלייה דרך שער קיצור מסלול מול פאפוס קפריסין עד פיניקה תורכיה. בבוקר יום ג’ נפגשנו לביקורת דרכונים, חילקנו כובעי פליז וחולצות לצוותים המתחרים באדיבותם של ג’קי פרנג’י ואטלנטיס מרין, סידורים אחרונים קפה קטן וקדימה יוצאים מהמרינה. איתן פרידלנדר יוצא ראשון על סירת ההזנקה ,מספר דקות להתארגנות השעה 11:00 והופ, זינוק.
זינוק מכובד ואנחנו בתחרות, איזי על ההגה, אודי על הראשי, רון ואני על החלוץ, זיגי עדיין מסתגלת לים העצבני.
פנינו מועדות צפונה. בבוקר הרוח היתה כ-20 קשר ויצאנו עם מפרש ה100 אחוז שלנו, אך הרוח נחלשה מהר מאוד וכל מיני סירות החלו לעבור אותנו. החלטה מהירה והחלפנו לגנואה הגדול מה ששיפר במעט את המהירות אך לדאבוננו הרוח המשיכה להיחלש וגם לשנות כיוון.
קיוויתי בסתר ליבי שיקרה איזה נס כריסמס שהרוח תמשיך אך כלום הרוח המשיכה להחלש, הנפנו את הקוד זירו ולאחריו את הספיניקר אבל כרגיל כריסמס רגאטה טיפוסי - אין רוח. לתחרות הוקצב זמן של 110 שעות להגיע לפיניקה ובקצב שאנחנו התקדמנו כלל לא היה בטוח שנגיע. נכנסנו ללילה כאשר ארובות חדרה לא עוזבות אותנו.
כל הלילה התנדנדנו על הגלים ובבוקר כמובן ארובות חדרה באופק ממאנות לעזוב אותנו.
רוב הסירות הקטנות נעלמו במהלך הלילה למעט שלושה מפרשים שראינו וליוו אותנו לכל אורך יום אתמול והלילה, לא ראינו אף אחד. בלילה קר וגשם טורדני ניחת מידי פעם מאיזה ענן טועה. עדיין אין רוח, התנועה שלנו איטית במיוחד וכמובן נגד הגלים שהסערה שעברה הותירה זה מכבר.
חוץ מלבשל מה יש לעשות, זיגי על ההגה מנסה להוליך את הסירה באין רוח, שמנו חרטום לכיוון פאפוס וברוח של 1 קשר ומהירות סירה של 1 קשר ניסינו לשמור כיוון ולהתקדם, כמובן שמלאכת הבישול היתה מאוד נוחה כי לא הורגשה שום הטיה בסירה. האוכל יצא כמו ממסעדה מדורגת במדריך מישליין והצוות כמובן נהנה מביצועי הטבח.
אומר זאת כך, למי שאין סבלנות ונחישות כריסמס רגאטה זה לא בשבילו.
חצית קו הגמר
היה מאתגר לנווט את דרכנו קדימה בתנאי הים המאוד קשים לשייט ובמזג אויר הפכפך. הגלים נרגעו, פה ושם קיבלנו אוושת קלות של רוח שקידמו אותנו לשום מקום וכך נכנסנו ללילה השני. בלילה הגיע קצת רוח שקידמה אותנו במהירות של 6 קשרים עוד קצת אבל זה לא הספיק. בבוקרו של היום השלישי לשיוט הגיע סוף סוף הרוח והתחלנו לשוט לכיוון שער הקיצור בפאפוס. מאחר והיה ברור שאנחנו לא נגיע בזמן המוקצב לפיניקה. לעת ערב הסי ביסקוויט הייתה בסביבה וראינו את קצה מפרשה. הרמנו קשר לשאול לשלום הצוות ולקשקש מעט. בלילה של היום השלישי ברוח שלקחה אותנו במהירות של 8-9 קשרים הגענו לשער בפאפוס, שמחים ומרוצים על זה שאנחנו עוד שטים בתחרות ומסביבנו צוותים שנשברו והניעו מנועים. צילמנו את ה-GPS יחד עם השעון בכדי להנציח את רגע חציית קו הסיום.
פתחנו שמפנייה וכל אחד לגם כוסית קטנה מאחר והייתה לנו עוד דרך ארוכה עד פיניקה. למחרת בערב הגענו לפיניקה ב20:00 עייפים אך מרוצים. בלילה נפגשנו עם שאר הצוותים לארוחת ערב חלוקת גביעים ומסיבת ריקודים.
היה מחמם את הלב בקור התורכי לראות את צוות הסי ביסקוויט מנצח בקלאס IRC-2 וזוכה במקום הראשון, ואותנו צוות הנורס סטאר זוכה במקום השני בקטגוריית IRC-1 . בקטגוריה שלנו ניצח וזכה במקום ה-1 גים גוקובה שבהחלט היה זכאי לניצחון זה.
זהו תם ונשלם כריסמס רגאטה 2009. ואנו יצאנו חזרה לכיוון ישראל דרך לימסול.
זה הזמן להודות לצוות שליווה אותי אודי אראל, איזי סוויסה, רון, ואחרונה חביבה זיגי מורס על הזמן הנהדר שחלקנו ביחד על הנחישות ההתמדה והחברות.