כחול 74 - אפריל 2018
חג פסח שמח ואביב פורח!

דף הבית > תחרויות שיט ומשטים > מד רד 2006 > ממתינים באבו טיג
ממתינים באבו טיג
עוד יום עבר עלינו במרינה אל גונה.
בשעות הבוקר המוקדמות סידרנו את עניני התשלומים למרינה. איזי, איתן ונירית הודיעו לנו שעקב מזג האוויר נדחתה היציאה לים. נקודת ההחלטה הבאה נקבעה לשעה 1200 בצהריים. חיכינו בסבלנות ביאכטות תוך כדי שתיית קפה ואכילת הקרואסונים המקומיים, שדרך אגב טובים מאוד. מי חשב שנמצא קונדיטוריה "אירופאית" באמצע המדבר? בשעה 1200 הודיע איזי כי נדחה את היציאה למחר בשעה 0600 בבוקר. התחזית היא לירידת הרוח החל מהיום בלילה. חצי שעה אח"כ התקשר אלי החזאי של כחול (איתמר ניצן מחברת מטאוטק) שאת כתבתו האחרונה קראתם בכחול 26. לדבריו החל ממחר הגרדיאנט שמעלינו יתייצב ומזג האוויר יתייצב יחד איתו. הרוח פה נשבה כל היום בעוצמה של 20 קשר ומעלה. 3 יאכטות יצאו עם בוקר מכיוון שהמרינה נזדקקה למקומות עגינה ליאכטות הקבועות שעוגנות במרינה ופינו את מקומן לטובת המשט. הפיקווד, לינדה ואגאפי יצאו בדרכן לאי טווילה והעדיפו לא להמתין במרינה. לפי דיווחיהם מזג האוויר באזור האי טוילה הינו רגוע יחסית. בדיוק כרגע איזי שוחח עם הלינדה במכשיר הקשר ועל פי הדיווח שלוש היאכטות באי טוילה, מזג האוויר נוח והן מחכות ליציאת היאכטות מחר בבוקר לכיוון סואץ. אזור אל גונה הינו אזור תיירותי לכל דבר. המון תיירים והמון אטרקציות לתיירים. מסביב למרינה המון מסעדות וחנויות תיירותיות. אתמול בערב הלכנו לרוץ באזור. הגענו לעוד מרכז מסחרי ובו גילינו שיש פה גם בית קולנוע, מסלול קארטינג, בתי קפה ועוד. כל זה באמצע המדבר... היום הלכנו לבדוק את האטרקציה הימית השנייה בחשיבותה פה אחרי הצלילה – גלישת העפיפון (kite surfing). בחוף מלא בעפיפונים וספרנו לפחות 20. עדי מהצוות שלנו ניסתה את כוחה בגלישת רוח וכמובן שהצליחה כמו גדולה. עמית ענבר היזהר... במועדון הקייט קבלת הפנים היתה פושרת למדי. בעמדת הקבלה הבחורה האירופאית סיימה את השיחה די מהר בטענה שעליה ללכת לסייע למישהו. מידע רב לא הצלחנו לחלץ ממנה, אבל הבנו שכדי לגלוש ב kite צריך רישיון... הבנו את הרמז וכנראה שלא נחזור אליהם יותר. לפחות עומר, מדריך הגלישה שנתן את הנשמה בלימוד עדי לגלוש.
חלק מהיאכטות נסעו לבקר בהורגדה וחלק אחר נשארו ביאכטות והעבירו את הזמן. עוד שעה יש תדריך סקיפרים ונדע מה קורה מחר בבוקר. בכל מקרה נצא מכאן לכיוון סואץ.
כולנו עצובים לשמוע מה קרה בסיני אתמול. הדבר גרם לחלק מהצוותים החדשים להגיע לפה רק היום בשעות הערב. איחולי החלמה מהירה לפצועים ונקווה כי הדבר לא ישפיע על המשך המשט. אנחנו פה לא מרגישים כל שינוי ביחס של המצרים או בהגברת האבטחה עלינו. ערב טוב