כחול 76 - אוקטובר 2018
אחרי החגים שמח לכולם, עכשיו יש לכם זמן לקרוא את כחול!

דף הבית > תחרויות שיט ומשטים > מד רד 2006 > לוקסור
לוקסור
הטיול ללוקסור
קמנו בבוקר יום שבת והחלנו בנסיעה לכיוון לוקסור. הנסיעה מאלגונה ללוקסור מתבצעת בשיירה משטרתית שמאבטחת את כל האוטובוסים שנוסעים ללוקסור. את הטיול החלנו בארוחת צהריים על גדות הנילוס ומשם המשכנו לכיוון מקדשי כרנך. אלו מסגדים בגודל עצום. בשטח עצמו הרבה אובליסקים, עמודי הנצחה ושרידים היסטוריים. משם המשכנו למקדש לוקסור ששוכן על גדות הנילוס. המקדש היה המשך ישיר למקדש כרנך, אבל הפסלים הגדולים בכניסה והשילוב של הבניה המוסלמית המאוחרת על גבי המסגד היו מרשימים מאוד. המדריך שלנו מוחמד הסביר כי הבניה המוסלמית המאוחרת הינה פועל יוצא של כיסוי העתיקות בחול לאורך השנים.
את הלילה בילו חלק מהחברה במופע אורקולי במקדש כרנך. רובם נצלו את הזמן לשינה.
את יום שבת החלנו מוקדם מאוד על מנת להימנע מהחום הכבד. ביקרנו בעמק המלכים, שם נמצאים 63 קברי מלכי מצריים. הקברים חצובים בתוך ההר ולמעט ההירוגליפים והתבליטים בקירות לא נשאר בקברים שום זכר לעתיקות שהיו בהם. כל העתיקות נמצאות במוזיאונים בקהיר, לונדון ופאריז. חלק מהקברים בנויים כמו בסרטי אינדיאנה ג'ונס והכניסה אליהם דרך מערכת מחילות, בארות מים ומכשולים אחרים. לילדים שבינינו ניסיונות קריאת ההירוגליפים במערות אינדי ג'ונס היו חוויה שלא תשכח במהרה.
את היום בלוקסור סיימנו בהפלגת פלוקות על גבי הנילוס. הפלוקה שלנו שיצאה בין הראשונות נתקעה מהר מאוד בזרם הנגדי. הסקיפר המקומי ניסה ללא הרף להתקדם, אבל ללא הצלחה. גם לאחר ששברנו למצרי בפלוקה אחרת אצבע תוך כדי ניסיונות התמרון הסקיפר לא התייאש והמשיך לנסות. המצרי בפלוקה השנייה שסה"כ ניסה למנוע את ההתנגשות אבל דחף יד במקום לא נכון התפתל מכאבים. לסקיפר הפלוקה שלו זה לא היה אכפת מדי והוא המשיך לדבר בטלפון.
לאחר שהפעלנו לחץ ישיר על הסקיפר והמדריך שלנו המשכנו לכיוון המלון בסירת מנוע והגענו 20 דקות לפני צאת האוטובוס לאל גונה. אכלנו צהריים מהר והתחלנו בתנועה לאלגונה.
את הבוקר של יום שני התחלנו כבר בידיעה שלא יוצאים לים היום. מזג האוויר לא מאפשר והרוח פה לא יורדת מה-20 קשר כבר יומיים. מנצלים את הזמן למנוחה ותחזוקה שוטפת של היאכטות. את הכננת של הרותם שהתקלקלה בפורט סעיד הרכבנו מחדש הבוקר, עובדת כמו חדשה.
את הדרך חזור אני עושה ביאכטה אחרת, "יגו בובו". יאכטה מתוצרת DUFOUR הצרפתית. היאכטה באורך 45.5 פיט ומאובזרת במיטב הציוד האלקטרוני המפנק, במקרה עכשיו אנחנו רואים את "מבצע סבתא". נקווה שנוכל גם לראות את הפיינל פור פה.
התכנון להמשך אינו ידוע עדיין. מקווים לצאת מחר אם מזג האוויר יאפשר. נעדכן בהמשך.