כחול 75 - יולי 2018
חופש גדול רגוע והמון הפלגות כיפיות לכולם!

דף הבית > תחרויות שיט ומשטים > מד רד 2006 > ההכנות
ההכנות
היום נפגשנו כדי להעביר את הרותם לתל אביב ולסיים את ההכנות האחרונות. כמובן שמרפי שיחק איתנו קצת, ובבדיקה שעשינו ביום ראשון גילינו בעיה בפין הפציל שמחזיק את היתר הקדמי. עם בוקר חברו טובי המומחים של דרך הים, יוסי, אמיתי ודנדן לטיפול בבעיה. אור הצטרף אח"כ וביחד עם אסף מתשוט שבילה זמן רב על התורן (כמעט בנה לו שם קן למנוחה) הוחלף הפין הסורר ויכולנו להתפנות להכנת היאכטה.
התחלנו בתדרוך אנשי הצוות שלא היו ביום ראשון ועברנו על כל מערכות היאכטה: החל ממיקום הציוד הפשוט ביותר ועד ציוד ההצלה. דיברנו על מקומות אחסון וכיבוי אש ועוד הרבה דברים אחרים. כשסיימנו לבסוף, ניגשנו לתדלק ויצאנו לתל אביב.
בהכנות למשט כל כך ארוך, תמיד שוכחים משהו. הפעם יצאנו לים בלי השבב של המפה האלקטרונית (לא נורא) אבל עם המפתח למחסן (גם לא נורא).
ההפלגה לתל אביב הייתה נהדרת. רוח מערבית בעוצמה של 10 קשרים הריצה אותנו במהירות 5 קשרים. הרותם הינה יאכטה מתוצרת בנטו 423 ובנויה להפליג מהר גם ברוחות קלות. במקור זוהי אמנם סירה לקרוזינג, אבל הביצועים הרשימו.
כמובן שהשילוב של החזקת ההגה של יוסי, מאיה ודינה בשילוב התמיכה של ורדה ואופיר סייעו מאוד לצד הקולינארי שכלל סנדוויצ’ים טעימים. בדרך נפנפנו לשלום לצוות הבנות על גבי ה- אלן 1 שעשו דרכם לזינוק המשט התחרותי בהרצלייה.
כשהגענו למרינה התקשרנו לעופרה ותאמנו את הכניסה. ההתקשרות ליאכטה ליידי סי הייתה מהירה והשארנו את הרותם לנוח את הלילה. מחר בבוקר נמשיך להעביר אוכל ואת שאר הציוד האישי וכמובן נתכונן ונתרגש לקראת הזינוק ביום שישי והמסיבה ביום חמישי.
כשסיימנו את רתיקת היאכטה קפצתי לבקר את האורחים מחו"ל. פגשתי את ג’ון ושרל מהיאכטה זנזי. ג’ון הוא טרמפיסט עם שרל וזוגתו על גבי היאכטה שלהם באורך 37 פיט. הם הגיעו לפנות בוקר ממרמריס לאחר 4 ימים בים. ג’ון שהיה שיכור קלות סיפר שבמרינה כולם רוצים לדעת מי היא הצרפתייה עם הקול הערב. התברר שחיל הים לא הפסיק לדבר איתם כל הלילה ולחקור את נתוני היאכטה. לאחר מכן, כשהגיעו לתל אביב אסרו עליהם להיכנס כי ב-0200 אין ביקורת גבולות בתל אביב. היאכטה המשיכה להרצלייה על טיפות הדלק האחרונות וגם להרצלייה נאסרה הכניסה עד הגעת המכס ב-0700 בבוקר. ג’ון מספר כי בכך לא נגמרו התלאות. לא היה דלק במרינה.... לבסוף הם תדלקו מג’ריקנים והמשיכו לתל אביב לנוח לקראת המשט.
ג’ון היה מופתע כשסיפרתי לו שישנה הנחיה של השר לביטחון פנים לאפשר כניסה חופשית למרינות בכל שעות היממה. האמת היא שאני הייתי יותר מופתע לשמוע שהנחיה זו לא מיושמת...
חג שמח לכל הגולשים. העדכון הבא ביום שישי מלב ים...