כחול 72 - אוקטובר 2017
גליון 72 יצא לאור בעיצוב חדש ומרעננן, מה דעתכם על הלוגו החדש של המגזין המודפס?

דף הבית > חדשות הים > חדשות הים 2007 > תשעה ימים באסדת הצלה
תשעה ימים באסדת הצלה
ליבי בלוזרסקי מתארת בקצרה את חוית נטישת היאכטה והשהיה באסדת הצלה במשך תשעה ימים

ליבי בלוזרסקי
מאת ליבי בלוזרסקי
בתאריך ה-19 לספטמבר יצאנו מהאיים המלדיביים לכיוון הים האדום ותעלת סואץ. בימים הראשונים היו רוחות של כ-15 קשר אך מלווים בהרבה סקוולים חזקים. הים הלך ועלה וביום הרביעי להפלגה הרוחות הגיעו לכ-25 קשרים, הגלים כ-3-4 מטרים והסקוולים, החזקים מביניהם, הביאו איתם רוחות של 40 ואף 50 קשר.
ב-24 לספטמבר הרוח הגיעה ל-30 קשר יציב וכמובן הסקוולים לא פוסקים, גלים של 4-5 מטר ובודדים אף יותר.
בשלב זה החלטנו לא להילחם בים ולשנות את קורס ההפלגה, פנינו לכיוון מערב הודו. בשלב זב כבר הורדנו את הראשי ונשארנו רק עם staysail. כך המשכנו עם הים לאורך אותו יום כשבמקביל התקשרנו לבדוק תחזית. בתחנה מטאורולוגית באיטליה העריכו שהים יורד תוך 24 שעות.
ב12 בלילה אני לבד במשמרת, פייר ישן בתוך הסירה. נשמע רעש טריקה/שבירה מוזר מתוך הסירה. פייר התעורר וקפץ החוצה, אני קפצתי פנימה. נפגשנו מתחת לבימיני שנינו עם סימן שאלה על הפנים. מספר שניות של השערות ואז פייר ירד להיתלבש. הספיק לשים חולצה וחלק תחתון של חליפת סערה כשהיאכטה נשכבה על צידה ב-90 מעלות פייר שוב קפץ החוצה. שנינו מצאנו את עצמינו במים כשהסירה כבר במצב פעמון, הרמנו את הראש וראינו את לוח ההגה הענק והמדחף אך לא את הקיל.
ניתקתי את האסדה שהייתה ממוקמת מתחת לספסל ירכתיים (הייתה סכין שבעזרתה חתכתי את חבל האבטוח) פייר פתח אותה ומיד עם ההתנפחות האסדה החלה להיסחף ולהתרחק מהיאכטה ולא הצלחנו להיקשר ליאכטה. עלינו לאסדה והתארגנו לשהייה.
המיקום שלנו היה ידוע והבעלים של הסירה חיכה לטלפון שלנו בבוקר למחרת כך שהערכנו שהחיפושים יתחילו תוך ימים ספורים. לאחר יומיים הים נרגע אך גם פסקו הגשמים...
ביום החמישי חלפו אותנו 3 סוחרות במרחק של בין 200 ל-400 מטר. ביום השישי עוד 2, בימים השביעי והשמיני עוד 3 סוחרות ורק ביום התשיעי גוררת המובילה אסדת עבודות ימיות הבחינה בנו. משם הדרך הביתה הייתה מהירה.
שאלו רבות עולות ממקרה שכזה והלקחים הנלמדים הינם רבים. בהמשך אוכל ממש להבין מה קרה ולחלוק עמכם את הלקחים שלי.